FaQs. Algemene informatie

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

De ondernemer (Amsterdamse Fietswinkel) vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.

Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode.

De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Betaalmethoden
In onze winkels kun je pinnen en contact betalen. In onze webshop bieden wij de volgende betaalopties aan:

  • iDeal – Veilig betalen via je eigen bank.
  • Creditcard –  Betaal met je Visa & Mastercard.
  • Bankoverschrijving – Betaal per overboeking via je bank.
  • Bancontact – Betaal veilig en snel met Bancontact vanuit België.
  • Ophalen in de winkel – Betalen per pin of contant aan de kassa.
  • Klarna Achteraf Betalen

Prijzen – De prijzen op de webshop van Amsterdamse Fietswinkel zijn inclusief 21% BTW.

Amsterdamse Fietswinkel heeft veel fietsen op voorraad. Wanneer u één van deze fietsen bestelt, streven wij ernaar om de fiets binnen enkele dagen te leveren. Wanneer u een fiets heeft bestelt die niet op voorraad is bij Amsterdamse Fietswinkel, dan gaan wij deze fiets voor u bestellen bij de leverancier. De levertijd in dit geval is langer dan 1 week. De levertijd hangt dan af van de leverancier. U kunt exacte levertijd bij ons opvragen. Bij ieder product wordt de actuele voorraadstatus weergegeven. Dit gebeurt na het selecteren van de kleur en framemaat. 
 

Voorraad statussen:

Op voorraad: De fiets is op voorraad. Wij streven ernaar om de fiets binnen een week te leveren.

Available from: Bij elke fiets wordt de actuele voorraadstatus weergegeven.
 

Besteld bij leverancier: Het product is leverbaar maar niet op voorraad. U kunt contact opnemen voor de exacte levertijd.

Hoeveel verzendkosten betaal ik bij een fiets?
 
Regio Amsterdam en omgeving: Gratis en 100% rijklaar thuisbezorgd door een van onze monteurs.
 
Nederland (buiten Amsterdam regio): De fiets wordt 100% rijklaar afgeleverd. Verzending kost € 29.
 
Belgie: 100% rijklaar thuisbezorgd door Flevobird bezorgdienst, verzending naar België kost € 39.
 
Rest van de wereld: Bij levering van een fiets in het buitenland gelden andere tarieven en wordt de fiets altijd in een dichte doos geleverd. Neem contact met ons op voor de exacte prijs.
tel. +31202445331

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@amsterdamsefietswinkel.nl

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Amsterdamse Fietswinkel – West B.V.

1057 EG Amsterdam – Postjesweg 106A

Maandag : Vrijdag: 09:00 – 19:00
Zaterdag en Zondag: 10:00-18:00

Reparaties & Verhuur: 020 737 11 85
Verkoop: 020 244 5331

Email: info@amsterdamsefietswinkel.nl
K.v.K. 83523626
BTW: NL862903646B01
IBAN: NL07ABNA0604721714

Amsterdamse Fietswinkel – Museumplein B.V.

1071 BC Amsterdam – van Baerlestraat 118h

Maandag – Vrijdag: 09:00 – 19:00
Zaterdag en Zondag: 10:00-18:00

Reparaties & Verhuur: 020 737 2607
Verkoop: 020 244 5331

Email: info@amsterdamsefietswinkel.nl
K.v.K. 83523480
BTW: NL862903592B01
IBAN: NL09ABNA0104311967